Samfundsværdi



Fra 2024 bliver det obligatorisk for de største virksomheder at rapportere på bæredygtighed i deres værdikæde.

At arbejde seriøst med bæredygtighed giver virksomhederne konkurrencefordele, og bæredygtighed er derfor også en vigtig del af virksomhedernes fortællinger og positioneringer.


Derfor skal I:

  • Kende de nye krav og standarder inden for bæredygtighed
  • Vide hvordan I skaber mere værdi i nuværende og kommende partnerskaber med virksomheder
  • Hvordan kommer virksomheden på forkant med fx mulige lovændringer som CSRD og ESRS?

  • Udvikle konkrete redskaber indenfor rapportering, herunder: leverandør-styring, klima-og miljø indsatser, dataindsamling, antikorruption og menneskerettigheder.




Samfundsværdi

Uanset hvilken størrelse din virksomhed har, kan I gøre en forskel for en mere ansvarlig og bæredygtig udvikling.

Langt de fleste virksomheder eller organisationer vil gerne  praktisere bæredygtighed version 2.0, men hvor skal man begynde? For bæredygtighed er ikke et value-ad-on eller noget man bare kan klistre på.  

Bæredygtighed skal integreres ind i virksomhedernes DNA. 

Gør man det ordentligt, vil man til gengæld hurtigt kunne se resultaterne på bundlinjen: loyale medarbejdere, velvilje fra myndighederne, trofaste interessenter og ikke mindst efterlade en beboelig verden til vores børn og børnebørn.